Deprecated: Funkcja Elementor\DB::is_built_with_elementor jest przestarzała od wersji 3.2.0! Zamiast jej proszę użyć Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /home/projektnet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379
Ślepota banerowa, czyli odruch nabyty - Projekt - Twoje nowe oblicze

Ślepota banerowa, czyli odruch nabyty

Tak zwana ślepota banera (banner blindness) polega na odruchowym ignorowaniu internetowych treści, które choćby przypominają reklamy.

Badania z 2013 r. przeprowadzone przez Infolinks pokazały, że aż 86% internautów stara się ignorować wyświetlane w Internecie reklamy, a połowa użytkowników nigdy w te reklamy nie klika.

Banery, które są zbyt niedostosowane do stron, na których się pojawiają, zbyt krzykliwe i pełne ruchomych elementów, są ignorowane znacznie częściej niż te, które są prostsze i przekazują konkretne i przydatne treści. Nachalne i trudne do wyłączenia reklamy budują niechęć do ogółu reklamowych treści, a wytrwałe ignorowanie reklam sprawia, że internauci zaczynają omijać również bardziej konkretne i rzeczowe materiały. Mimo tego banery internetowe wciąż pozostają skuteczniejszą metodą niż tradycyjne sposoby na reklamę.

Grzechy główne reklam w internecie to:

  • niedostosowanie materiałów do miejsc, w których są zamieszczane
  • reklamy są zbyt krzykliwe, szczególnie dotyczy do reklam animowanych
  • reklamy posiadają dźwięk i uruchamiają się po otwarciu danej strony – co budzi frustrację użytkowników, szczególnie, jeśli otwierali kilka kart równocześnie
  • reklamy trudno zamknąć lub aby je zamknąć trzeba w nie kliknąć
  • reklamy prezentowane są w formie wyskakujących okien i powiadomień

irytująca reklama irytująca reklama

Leave a Comment