Reklamy wielkoformatowe wyraźnie odznaczają się w miejskim krajobrazie. Bywają proste i nudne, ale są też i takie, które pozytywnie oddziałują na otoczenie i stanowią w nim ładny, dekoracyjny element. W ponury jesienny dzień widok reklamy wycieczki na Karaiby będzie z pewnością znacznie przyjemniejszy niż oglądanie szarych budynków czy kałuży.
Reklamy wielkoformatowe to te mające powyżej 100 metrów kwadratowych powierzchni. Umieszczane są na ścianach budynków lub w czasie remontu budynków na rusztowaniu. Potocznie jednak za reklamę wielkoformatową uznawane są także billboardy.
Ogromna powierzchnia reklamowa pozwala dotrzeć do wielu konsumentów i sprawia, że reklama jest widoczna ze znacznej odległości – jest więc spora szansa, że zauważą ją nie tylko osoby na ulicy, ale też te pracujące czy mieszkające w miejscu z widokiem na tę reklamę.
Duży rozmiar to też duże problemy z montażem reklamy. Potrzebnych jest do tego przynajmniej kilka osób, czasem kilkanaście, podnośnik koszowy lub inny wysięgnik i dużo ostrożności, aby odpowiednio zamontować reklamę, nie narażając przy tym siebie czy innych ludzi dookoła.
Reklamy wielkoformatowe są coraz częściej wybierane przez firmy, które pragną reklamować się z rozmachem i być widocznymi nie tylko na plakatach i w spotach telewizyjnych. Łatwo je zauważyć i trudno zapomnieć, więc można zakładać, że ich popularność jeszcze wzrośnie.