Interrpuption marketing, nazywany po polsku marketingiem rozpraszającym, funkcjonuje głównie w Internecie, prezentując treści, które zakłócają zwykłe działania użytkownika i często uznawane są za zbędne i irytujące. Jego celem jest znalezienie klienta poprzez (nachalną) promocję i reklamę.
Interruption marketing można znaleźć w każdym zakamarku sieci. To reklamy kontekstowe i video, które włączają się same, banery, wyskakujące okienka, reklamy w serwisach społecznościowych, e-maile z informacjami i newsletterami wysyłane bez zgody odbiorcy. Poza siecią to reklamy telewizyjne, radiowe i w gazetach oraz billboardy zwykle źle dopasowane do grup docelowych, o ile nie są dopasowane do konkretnej branży czy nadawanego programu. To także tzw. cold calling, czyli telefony do potencjalnych klientów, głównie w celach sprzedażowych; to np. zaproszenia na prezentacje pościeli czy próby przekonania do zmiany dostawcy prądu albo sieci telefonicznej.