Deprecated: Funkcja Elementor\DB::is_built_with_elementor jest przestarzała od wersji 3.2.0! Zamiast jej proszę użyć Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /home/projektnet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379
Reklama i marketing w rękach... fandomów? - Projekt - Twoje nowe oblicze

Reklama i marketing w rękach… fandomów?

Fandom to społeczność fanów, którzy są nie tylko biernymi odbiorcami danego dzieła, ale również aktywnymi, wykorzystującymi je jako inspirację do własnej twórczości i część stylu życia. Punkt pierwszy oznacza tworzenie opowiadań (fanfików), piosenek, czasem nawet przedstawień i filmów oraz grafiki. Drugi z kolei związany jest z zakupem przedmiotów związanych z daną książką czy filmem, przebieraniem się za ulubione postacie, spotkaniami z innymi fanami.

Fandom posiada sporą siłę przebicia. Może mieć wpływ nawet na twórców, ale przede wszystkim aktywnie promuje ulubione dzieło wśród innych ludzi, nie pozwala, żeby „przeminęło z wiatrem”, ponieważ nawet całe lata po wydaniu czegoś fandom wciąż aktywnie przypomina o jego istnieniu.

Popularne książki, filmy i seriale mają tysiące fanów, którzy sami, bez zachęty ze strony producentów, aktywnie je promują, napędzają produkcję gadżetów, figurek i koszulek, chętnie kupują wydania kolekcjonerskie. W wielu przypadkach producenci mogą z powodzeniem zostawić promocję w rękach fanów, którzy sami przeniosą informacje na swoje blogi i do serwisów społecznościowych, docierając do ludzi, do których producentowi byłoby trudno trafić. Do tego stanowią lepszą rekomendację dla osób niezwiązanych z fandomem, ponieważ ich entuzjazm i zainteresowanie mogą być zaraźliwe, a na pewno są bardziej przekonujące niż reklama w telewizji.

Przykładami aktywnych fandomów są fani Harry’ego Pottera, Star Wars, Sherlocka BBC, Igrzysk Śmierci, Zmierzchu, Doctora Who i wielu innych.

harry potter

sherlock holmes

star wars

Leave a Comment