Deprecated: Funkcja Elementor\DB::is_built_with_elementor jest przestarzała od wersji 3.2.0! Zamiast jej proszę użyć Plugin::$instance->documents->get( $post_id )->is_built_with_elementor(). in /home/projektnet/public_html/wp-includes/functions.php on line 5379
Psychomanipulacja w reklamie - Projekt - Twoje nowe oblicze

Psychomanipulacja w reklamie

Celem każdej reklamy jest promowanie produktu i marki. Aby go osiągnąć, reklamy sięgają po zestaw środków, które pod pozorami przekazywania rzetelnych informacji i szczerej chęci pomocy wywierają wpływ na odbiorców, skłaniając ich do pozytywnych skojarzeń.

Manipulacja to działanie świadome i zaplanowane, bazujące na wiedzy dotyczącej psychologii i socjologii, aby osiągnąć jakąś korzyść – w przypadku reklam będzie to korzyść ekonomiczna. Musi zostać przekazana w odpowiedni sposób, aby osoba poddawana manipulacji uwierzyła w przekazywane informacje i zadziałała z własnej woli w sposób zgodny z oczekiwaniami.

Najpopularniejsze metody manipulacji zostały sklasyfikowane przez Roberta Cialdiniego:

  • regułę wzajemności: „Możemy się potargować. Jeśli obniży pani swoje wymagania, ja obniżę cenę”
  • regułę zobowiązania i konsekwencji: „Te tabletki są rekomendowane to zmywarek tej firmy”
  • regułę społecznego dowodu słuszności: „Zaufały nam miliony Polaków”
  • regułę lubienia i sympatii: „To wspaniały proszek, sama go używam, moje pranie nigdy nie było tak czyste!”
  • regułę autorytetu: „Rekomendowany przez Instytut Matki i Dziecka”
  • regułę niedostępności: „Pospiesz się, zostały ostatnie egzemplarze”

Powyższe reguły odnoszą się do naszego zaufania do innych, znanych nam ludzi i wiary w to, że tłumy się nie mylą, do wiary w autorytety, chęci zysku (coś kupionego taniej to zysk), do chęci bycia wyjątkowymi i posiadania czegoś, czego nie mają inni oraz postępowania w słuszny sposób i unikania błędów.

proszek do prania

samochód

Leave a Comment