Wyposażenie każdego biura składa się z podobnych elementów.
Najważniejsze są meble, pozwalające na wygodną pracę i przechowywanie dokumentów; poza biurkami potrzebne więc są regały i szuflady. Czasem, zależnie od rodzaju i wagi dokumentów, bardziej przydatne będą szafki zamykane – zwykłe i na klucz. Do długiej siedzącej pracy niezbędne są również odpowiednio wygodne krzesła i fotele.
Wśród szafek powinno być wydzielone miejsce na materiały zużywające się najszybciej: druki, pieczątki, tonery do drukarek laserowych i zwykłych, spinacze, koszulki na dokumenty, długopisy, karteczki samoprzylepne czy papier do ksero. Biurka pracowników powinny umożliwiać przechowywanie części z tych materiałów pod ręką – spinaczy, koszulek, zszywacza i dziurkacza etc.
Do utrzymania porządku przydadzą się różnego rodzaju teczki i segregatory, które, wyraźnie opisane, pozwolą od razu zorientować się, gdzie znajdują się jakie dokumenty; w wyraźnym oznaczeniu pomagają także numeratory, stemple i datowniku.
Ostatnim punktem na liście niezbędnego wyposażenia są komputery, drukarki, skanery i kserokopiarki. Ich ilość powinna być dostosowana do potrzeb, tak aby nie tworzyły się kolejki, a awaria jednego sprzętu nie powodowała zatrzymania pracy w całym biurze.
Źródło