Dobry slogan reklamowy to taki, który przetrwa dekady, będzie rozpoznawalny, chwytliwy i powtarzany w różnym kontekście. Wydawałoby się, że jest niemożliwe w świecie, w który codziennie pojawiają się setki nowych reklam – a jednak. Jedno z najpowszechniej znanych haseł reklamowych w 2018 r. skończy 80 lat, zaliczane jest do popkulturowych klasyków, pojawiło się nawet jako tytuł filmu z agentem 007: Diamenty są wieczne.
A diamond is forever – te cztery słowa oznaczają jedną z najdłuższych kampanii reklamowych na świecie, niekończącą się dlatego, że są wciąż powtarzane, nawet jeśli wiele osób nie wie, jakie były jej początki, ani że kampania reklamowała firmę Nakshatra.
Kolejne miejsca na liście najlepszych haseł są znacznie trudniejsze do przyznania, ale z powodzeniem można założyć, że w pierwszej dziesiątce czy dwudziestce powinny znaleźć się takie slogany jak:
- I’m lovin’ it – McDonalds (2003)
- Just do it – Nike (1988)
- Think small – Volkswagen (1959)
- Think different – Apple (1997)
- Bo jesteś tego warta (Because you’re worth it) – L’Oreal (1973)
- Don’t leave home without it – American Express (1975)
- There are some things money can’t buy. For everything else, there’s MasterCard – Master Card (1997)
- Melts in your mouth, not in your hand – M&Ms (1954)
To tylko kilka przykładów sloganów znanych na całym świecie marek. Te hasła zaliczają się do moich ulubionych.