Ciało i umysł pozostają ze sobą w stałej zależności. Wiadomo o tym nie od dziś. W odbiorze świata ważne są zatem nasze zmysły, ponieważ bodźce z nich przekazywane są potem do mózgu i wpływają na to, jak się czujemy.
Marketing zapachowy wpływa na skojarzenia
Jeżeli przebywamy w pomieszczeniu, w którym brzydko pachnie, nie czujemy się komfortowo. Dlatego ważna może być czasami neutralizacja zapachów. W łazience często mamy jakiś odświeżacz powietrza, który neutralizuje niekorzystny zapach, ale nie tylko tam bywa on potrzebny. Czasami przydaje się również w szafach czy nawet torebkach. Zanieczyszczenia dostają się wszędzie i nie zawsze można się ich pozbyć, po prostu czyszcząc dane miejsce.Aby wpłynąć korzystnie na swoje samopoczucie, warto użyć ulubionych perfum. To my potrafimy najlepiej dobrać odpowiednie kompozycje zapachowe, które wprowadzają nas w błogi stan. Czasami wystarczy tak niewiele, by poprawić sobie nastrój. Kropla ładnego zapachu i od rana człowiek czuje się bardziej rześki.Wie o tym coraz więcej firm, które chcą, aby klient czuł się u nich dobrze. To dlatego sklepy, ale nie tylko one, stosują aromamarketing. To nic innego, jak utrwalanie pozytywnych skojarzeń z danym miejscem, odniesień zapachowych, które mogą do klienta docierać zupełnie nieświadomie, a jednak będą skutecznie zapamiętane.Nie da się przecenić takich działań i zapewne dlatego konkretni klienci szczególnie upodobali sobie konkretne sklepy. Marketing zapachowy wpływa na nasze skojarzenia i wrażenie, jakie dane miejsce robi na nas w ogólności. Dobrze wiedzieć o tym, że na nasze decyzje wpływa nie tylko zmysł wzroku.
Wiedząc, że możemy wpływać na swoje samopoczucie, ale także, że inni mogą na nie wpływać, jesteśmy bardziej świadomi. Oczywiście, nie da się uodpornić na aromamarketing, ale za to, dzięki wiedzy o wpływie zapachu, można samemu wprowadzić się w lepszy nastrój.