Irytacja użytkowników sprawiła, że liczne głosy dotyczące możliwości zablokowania reklam w Internecie doprowadziły do stworzenia dodatków i filtrów do przeglądarek. Dzięki nim można cieszyć się korzystaniem z sieci bez obecności natrętnych i irytujących reklam, szczególnie dźwiękowych. Po nich pojawiły się dodatki, które blokują także wyskakujące okna, co stanowi kolejne ułatwienie życia internautom i wyraz troski o ich nerwy, nadszarpnięte nieustannym strumieniem reklam.
Liczba użytkowników takich programów i dodatków mówi sama za siebie: internauci chcą korzystać z sieci z maksymalnie ograniczoną liczbą reklam. Są, oczywiście, takie, których filtry nie wychwycą (lecz te można zablokować ręcznie) można również ustawić opcję wyświetlania tylko nienatrętnych materiałów. Bywa i tak, że blokada jest zbyt gorliwa i blokuje również te treści, które chcemy oglądać – w takiej sytuacji można wyłączyć ją na konkretnej stronie czy witrynie, co pozwoli cieszyć się nią bez przeszkód.
Zdecydowana większość użytkowników (którzy wiedzą o tej możliwości) woli blokować reklamy. Nie przeszkadzają one tylko nielicznym, a zaledwie garstka jest zdania, że ich blokada to nieuczciwe działanie, ponieważ reklamy pozwalają na utrzymanie strony i bezpłatne korzystanie z niej.
Szerzej o blokadzie reklam w konkretnych przeglądarkach internetowych można poczytać tutaj.