Dekoracje w czasie imprezy firmowej nie służą tylko względom estetycznym. Ich celem jest również pokazanie firmy z jak najlepszej strony, reklama, zrobienie wrażenia na gościach, udowodnienie, że firma radzi sobie także na innych frontach, niezwiązanych bezpośrednio z jej zwykłą działalnością, a czasem również pokazanie, poprzez dekoracje, że zwykle poważny wizerunek kryje bardziej ludzką, odrobinę rozrywkową stronę.
W dekoracji imprez firmowych istotne jest takie dobranie dekoracji i kolorów, które stworzą spójną, harmonijną, nieprzesadzoną całość. Mimo swojego charakteru nie mogą być zbyt kiczowate, choć niektóre okazje mogą na to pozwolić, np. świętowanie półwiecza istnienia. Istotne jest wyczucie, na ile można sobie pozwolić.
Kolorystyka powinna być związana bezpośrednio z kolorami firmy, jej logo, czasem może nawiązywać w pewnym stopniu do kraju, w którym powstała. Do dekoracji stosuje się przede wszystkim balony. Mogą one układać się w firmowe logo, postacie czy przedmioty związane z firmą, np. duża marchewka dla producenta lub dystrybutora tych warzyw. Do prezentacji logo wystarczy także odpowiedni nadruk na balonach rozmieszczonych w całej sali. Oprócz nich do dekoracji sali i stołów stosuje się girlandy, winietki, serwetki, stroiki, sznury świetlne, odpowiednie naczynia i banery. W dekoracji imprez odbywających się na zewnątrz pomocne bywają reklamy pneumatyczne: balony, bramy, ekrany, windman czy atrapy produktów.