Product placement (lub po prostu lokowanie produktu) polega na nawiązywaniu do produktu lub pokazywaniu go w taki sposób, który przemówi do podświadomości odbiorcy i skłoni go do sięgnięcia po towar konkretnej marki.
Promocja produktu odbywa s ię przez:
- rozmowy o produkcie – gdy bohaterowie filmu lub serialu dyskutują np. o konkretnej marce samochodów, kobiety pytają się o rodzaj perfum lub ulubiony krem
- pokazywanie produktu lub logo marki – np. konkretnego centrum handlowego w dużym mieście, gdy bohaterowie wybierają się na zakupy, kręcenie scen w określonych miejscach
- używanie lub konsumpcję konkretnego produktu – np. dzieci sięgające do lodówki po sok, dorośli wyciągający przekąski w czasie spotkania ze znajomymi
Product placement stanowi dobry sposób na reklamę dla producenta produktu, a dla twórców filmu czy serialu to nie tylko dodatkowy zysk, ale czasem sposób na sfinansowanie powstania projektu, na który w innym przypadku zbrakłoby funduszy.