Stulecia, czy nawet tysiąclecia temu, gdy reklamy dopiero raczkowały, wystarczyło poinformowanie klienta o istnieniu towaru i jego cechach, by sprzedaż znacznie wzrosła. Schody pojawiły się w momencie, gdy coraz więcej sklepów i producentów, a później całych firm, zaczęło reklamować podobne towary: wówczas produkty musiały się czymś wyróżniać, czy to jakością, czy to po prostu dobrą zachętą i hasłem reklamowym.
Obecnie, w zalewie tysięcy produktów i dziesiątków reklam każdego dnia, zwykły nudny spot reklamowy traci rację bytu, ponieważ widzowie nie są nim zainteresowani. Słaba reklama, uderzająca w inteligencję oglądającego, może wręcz zniechęcić. Dlatego współcześnie jakość i cechy produktu nieraz schodzą na drugi plan – liczy się pomysł, jak ten towar sprzedać.
Tu z pomocą przychodzą specjaliści od reklam, marketingu i kręcenia telewizyjnych spotów. Wbrew pozorom filmy reklamowe wcale nie są łatwą dziedziną: wymagają ciekawego pomysłu, sprzedania pełnej historii w kilkadziesiąt sekund, zainteresowania widza i przekonania go, że to właśnie ten produkt spełni jego wszystkie oczekiwania i jest dokładnie tym, czego rzeczony widz potrzebuje – nawet jeśli jest to potrzeba sztucznie wykreowana przez reklamę.
Dobry scenariusz i jego znakomita realizacja to podstawa. Czasem o sukcesie może przesądzić drobiazg: kilka reżyserskich tricków czy ciekawe hasło. Dlatego do realizacji filmu reklamowego warto zatrudnić zawodową firmę z interesującym dorobkiem w tej dziedzinie. Będą warci swojej ceny, ponieważ skuteczna reklama czasem od razu przekłada się na wyraźny wzrost w sprzedaży.