Bluetooth marketing wykorzystuje urządzenia lub komputery z funkcją bluetooth i Wi-Fi. Odnajdują one w najbliższej okolicy telefony komórkowe i inne komputery, a następnie przesyłają do ich użytkowników prośbę o zgodę na odebranie wiadomości o charakterze informacyjnym i reklamowym. Zalicza się więc do tzw. permission marketingu.
Jest to dobry sposób na przesłanie materiałów reklamowych do określonych grup użytkowników, np. w miejscach związanych z turystyką lub w centrach handlowych. Takie informacje mogą być związane z lokalnymi zabytkami i możliwością ich zwiedzania, pobliskimi restauracjami, promocjami w sklepach etc. Krótko mówiąc, pozwalają dotrzeć do osób, które znajdują się w pobliżu, a które może zachęcić dokładna informacja o konkretnym miejscu, które w innym wypadku zostałoby ominięte i niezauważone lub przegrałoby z innym lokalem.
Poza wysyłaniem informacji do użytkowników w określonym miejscu, możliwe jest wysyłanie jej do użytkowników urządzeń zarejestrowanych w innej lokalizacji, dzięki czemu materiały reklamowe nie będą wysyłane np. do osób, które w danym lokalu pracują.